riatasaus.reismee.nl

Stewart Bay

Dinsdag 20 febr. Het is vanochtend bewolkt, windstil, maar gelukkig wel droog. Ik vind het zelfs zo koud dat ik de airco/verwarming maar even aangezet heb. Dat is een apparaat dat aan de muur hangt en zowel kan verwarmen als kan koelen. Wat een herrie maakte dat ding. Ik had een wandeling uitgezocht vanuit Fortescue Bay in het Tasman National Park. Eerst een paar kilometer naar het noorden en dan rechtsaf. Blijkt het nog 12 km gravelweg te zijn. Nou ja, vooruit maar. Kwam een aantal grote auto’s tegen die hard reden en veel stofwolken veroorzaakten. Bovendien was de weg erg slecht. Na 2 km hield ik het voor gezien en ben omgedraaid. Ik had geen zin in weer zoveel kilometers te hobbelen. Toen besloot ik eerst maar een rondje over de B37 over het schiereiland te rijden. Had ik eigenlijk voor vanmiddag gepland. Afwisselend bos en open stukken met uitzichten op weer een baai. Nubeena is de enige iets grotere plaats en daar ben ik gestopt. Nou, het stelde niet veel voor. Er was weinig te beleven. Er was een soort wandelboulevard langs de baai en die ben ik een eind afgelopen. Opeens hield het op en kon je ook niet verder langs de weg lopen. Althans dat leek me te gevaarlijk. Links naar boven was de Johnson Street. Vond ik wel leuk, dus ben daar naar boven gelopen. Ook niks te beleven. Liep dood bij 2 huizen. Dus maar weer terug naar de auto. Het was allemaal een beetje deprimerend met dat sombere weer. Toen ik bij mijn huisje kwam, ja hoor, daar kwam de zon er door. Op mijn terras gegeten en een wandeling hier in de buurt uitgezocht. Ondertussen liep er ook nog een wallaby onder het terras door. Er was een mogelijkheid om een eind langs het strandje, waar ik op uitkijk, te lopen en dan een stuk het bos van Stewart Bay State Reserve in. Eerst het pad vanaf het strand verkeerd gelopen, waardoor ik op een camping uitkwam. Daar stond weer een bordje en dan zou je naar het einde van een schiereilandje kunnen lopen. Leuk paadje maar na een tijdje hield het op. Dus maar weer terug m.b.v. Maps.me. Heel handig om te zien waar je bent. Inmiddels werd het steeds mooier weer. Dan ziet alles er ineens een stuk vriendelijker uit. Nog wat foto’s gemaakt onderweg en de rest van de middag op mijn terras gezeten. Straks nog even bij het restaurant dit stukje op de blog zetten en dan alles inpakken, want morgen moet ik vroeg op om naar Melbourne te vliegen.

Reacties

Reacties

Ria

Ja, als je wilt schudden en hobbelen ga je wel naar de kermis!!! Rijdt niet fijn, zo'n weg, maar fijn dat je de dag nog zo hebt kunnen invullen. Wens je een goede reis naar Melbourne en dan ga je verder trekken in Australie? Groetjes uit een koud Nederland.....

Diana

Tja... zo'n mooi netwerk van wandelpaden als bij ons hebben ze daar duidelijk niet. Wel lekker dat het zonnetje nog even erbij kwam.
Goede reis morgen naar Melbourne.

Rita

Tja dat hobbelen. Hopelijk in Australië beter weer. Goede reis naar Melbourne en klopt het dat er bij dit verhaal maar 1 foto is of moeten de anderen nog binnen komen? Nog een fijne week.

Ria Janssen

Ik probeer ze nu te uploaden, maar het duurt heel lang.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!