riatasaus.reismee.nl

Tower Hill

Maandag 26 febr. Vanochtend een stralend blauwe lucht. Na het ontbijt ben ik naar Tower Hill Reserve gereden, 18 km in oostelijke richting. Dat is een oude vulkaan die ongeveer 30.000 jaar geleden uitgebarsten is en waar een paar kratermeren gevormd zijn. Het is een gebied van ongeveer 4 km in doorsnede. Het is heel apart, zo midden in een kaal, droog en glooiend landschap en maar een paar kilometer van de oceaan. Je gaat via een eenrichtingsweg als het ware de krater in en komt dan bij een Visitor Center. Op de parkeerplaats ontmoette ik een Nieuw Zeelands stel dat op het Noorder eiland in Russell woont. Daar ben ik 2 jaar geleden ook geweest en ze kenden de gastvrouw van de B&B waar ik toen logeerde. Wat een toevalligheid weer. Er stonden een aantal wandelingen aangegeven. Eerst “journey of the last vulcano loop” van een uur gedaan. Daarna nog drie andere wandelingen gedaan. Ze waren allemaal niet lang, maar totaal was het prima. Op de tweede kwam ik een mevrouw uit Californië tegen en ze vroeg of ze met me terug mocht lopen. Ze was bang voor slangen en durfde niet verder. Ze had een enorm fototoestel bij zich. Aangezien ze niet zo snel liep heb ik onderweg maar uitgebreid omhoog gekeken of ik nog koala’s in de bomen zag. Nee hoor, nog steeds niet. Terug bij het VC cappuccino (mijn favoriete koffie deze vakantie) genomen. Het derde rondje was een boardwalk en ik heb een slang gezien. Het is dat iemand me er op wees, anders had ik hem niet gezien. Even later, ja hoor, daar stonden mensen omhoog te kijken en heb ik voor het eerst toch een koala gezien. Hij of zij zat heerlijk in een boom te slapen. Tenslotte de “Peak Climb” voor een mooi uitzicht op de omgeving. Op de terugweg nog een Nederlandse vrouw gesproken die hier tijdelijk werkte en een wereldreis aan het maken was. Vandaag dus aanspraak genoeg. O ja, er liepen ook nog een paar emu’s rond. Kangaroos heb ik niet gezien. Het was nog steeds zonnig en zo’n 25 graden. Heerlijk weer. Daarna naar Koroit gereden. Het zou een oud stadje zijn met veel Ierse invloeden. Een paar rechte straten met wat oude gebouwen, maar verder niet echt spectaculair. Benzine en water gehaald en teruggereden naar Wytonia, mijn appartement. Ik had een nieuwe zonnehoed gekocht, omdat ik mijn blauwe hoedje verloren was. Deze is groter en met die harde wind waait hij steeds af. Dus heb ik er twee koordjes aangemaakt, zodat ik hem vast kan zetten. Na het eten nog een stuk over het strand gelopen naar het westen. Ik ben weer tevreden vandaag. Morgen weer verder naar Grampians National Park, zo’n 150 km noordelijker.

Reacties

Reacties

Arnold

Zo mooi om te lezen dat je enorm geniet van dit alles. Blijf genieten en neem alles in je op zus.

Rita

Fijn dat het weer beter is en dat er hier kennelijk meer te wandelen valt. Mooie foto's ook. Geniet ze. Liefs uit Leusden

Annemarie

Heb je wel eens een rustdag, Ria
Zeggen ze tegen mij ook altijd. Steeds in beweging!!

Groet
Annemarie

Nelly Sier-Poland

Mooie verhalen en leuke ontmoetingen, en daar doe je het voor!!!
Hier inderdaad, dikke truien aan,ook niet verkeerd!!!

geniet nog, groeten Nelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!