riatasaus.reismee.nl

Naar The Pinnacle

Woensdag 28 febr. De dagen lijken nu steeds sneller te gaan. Dat vind ik altijd de tweede helft van een vakantie. Van gisteren komen er nog meer foto’s maar dat lukt hier niet. Vanochtend om 7 uur opgestaan (ja, ja, vakantie) en om kwart voor 9 was ik op de Wonderland parkeerplaats, hier 5 km vandaan. Het was nog rustig. Ik had en Nederlandse beschrijving van een wandeling naar The Pinnacle, via Grand Canyon. Eerst veel geklauter over rotsen en trapjes van stenen door de canyon. Heel imposant, maar niet makkelijk. Toen door de Silent Street, een hele nauwe doorgang tussen twee rotspartijen, naar the Pinnacle. Dit is een uitstekende rots met een grandioos uitzicht over Hall Gaps, Bellfield Lake en daarachter alleen maar vlak land tot aan de horizon. Het was jammer dat het er heel hard waaide. Je moest echt oppassen dat je niet omver geblazen werd. Het was wel zonnig. De beschrijving gaf aan dat je dezelfde weg terug kon of een andere route, die langzaam omlaag zou gaan, maar wel 2,5 uur langer was. Ik had toch tijd genoeg en zag me eigenlijk ook die canyon niet weer afdalen. Het eerste stuk terug was nog best pittig. Veel grote afstappen, maar later werd het pad makkelijker langs de bergkam. Af en toe ijzeren roosters, waarvan trappen gemaakt waren. Ook nog een paar mooie uitzichten. Ik kon mijn huisje zien liggen. Op een gegeven moment kwam ik bij het Venus Bath. Een poeltje met eromheen allemaal grillig uitgesleten rotsen. Heel mooi. Verder werd het toch weer veel op en neer geklauter en de laatste 700 m had ik het eigenlijk wel gehad. Technisch was dit wel het maximum wat ik aankan. En dan te bedenken dat er mensen zijn die dit op hun gympjes doen. Het waaide bij vlagen ook nog hard en daar word ik nooit zo blij van. Maar het was toch een hele mooie tocht. Na 4,5 uur was ik weer bij de parkeerplaats, die nu helemaal vol stond. En toen had ik dus 7,8 km gelopen. Daarom heb ik ook liever dat ze op de bordjes zetten hoe lang je er over doet i.p.v. kilometers. Verder vanmiddag het grote bad toch maar uitgeprobeerd. Was heerlijk na zo’n vermoeiende tocht. Terwijl ik dit zit te schrijven lopen er drie rood/blauwe papegaaien rond. De Kangaroos heb ik vandaag nog niet gezien. Allemaal bedankt weer voor de leuke reacties.
P.s. De foto’s van gisteren staan er nu ook op. Bij de VVV is beter internet.

Reacties

Reacties

Rita

Pff wat een tocht maar vast de moeite waard. Geniet maar van het mooie weer en de temperatuur. Hier is het min 8° C
Brr. Groetjes

Bert

Fijn verslag van een prachtige tocht. Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen.
Goed om te weten waar je max. ligt.
Geweldige foto met vogel en de kangoeroes.
Blijf genieten, want over de helft gaat ter vakantie inderdaad voor je gevoel erg snel. Goed teken hoor.

Tineke en Peter

Ha Ria, zojuist even je reisbelevenissen van een week doorgelezen, Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt en wat een leuke ontmoetingen onderweg! Qua temperatuur lijkt het mij te warm, ga ik liever voor de kou hier.
De laatste tocht leek ons heel leuk , een beetje klauteren en klimmen en via stalen trappetjes afdalen!!! en dan nog door een soort canyon, dat is het helemaal.
Geniet nog maar van kangaroos en kaketoes en koala's en slangen !! Liefs uit diepvries Ede

jenny

mooie foto's. Wat een verhalen weer. Groetjes uit een erg koud Den Helder

Rita

Je komt echt aan je wandel trekken. Benieuwd naar je foto's. Geniet nog even van de tropische temperaturen. Gisterenavond was het -11 in míjn auto. En vanmorgen had ik de IJsland laagjes aan brr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!