riatasaus.reismee.nl

Boronia Peak

Donderdag 1 maart. Na de inspannende dag van gisteren heb ik eigenlijk geen vastomlijnde plannen vandaag. In ieder geval wat rustiger aan doen. Om 10 uur op pad gegaan. Eerst door Halls Gap, een straat met een paar winkeltjes, restaurantjes en een grote camping, naar het noorden gelopen. Fyans Creek overgestoken en via de andere kant van het riviertje de Boronia track ingegaan. Dus eigenlijk weer terug. Mooi pad, heerlijk weer, wat wil je nog meer. Via dit pad kon je een eind ten zuiden van Halls Gap weer terug. Toen kwam ik bij de afslag naar de Boronia Peak. 2,4 km en 260 m stijgen. Je weet natuurlijk niet hoe het pad wordt, maar ik dacht, ik loop er in en zie wel tot hoe ver ik kom. Bij iedere bocht wil je dan toch weten wat er verder is. Opeens een mooi uitzicht aan de andere kant van de kam. Rustig verder gegaan, redelijk pad met af en toe wat hoge stappen, maar veel makkelijker dan gisteren. Twee keer gestopt om koffie te maken. In het begin 3 Canadezen gezien, maar die gingen niet omhoog. En dan zie je ineens dat het nog 30 m is en 7 m stijgen. Maar wel een steil handen en voeten paadje. Toen kon ik het toch niet laten helemaal tot het einde te gaan. Boven een schitterend uitzicht naar twee kanten. Een van die bergen moest de Pinnacle van gisteren zijn, maar ik kon zelfs met de verrekijker niet ontdekken welke het was. Ik had er vanaf de splitsing 2 uur over gedaan. Terug was het eerste stukje even lastig maar daarna was ik in een uur weer beneden. Ben de hele weg 2 mensen en 4 Kangaroos tegengekomen. De weg vervolgt, riviertje overgestoken en weer terug naar mijn huisje. Het was dus niet zo rustig gegaan als ik me voorgenomen had, maar ik had wel een voldaan gevoel. Morgen weer verder, ruim 300 km. Ik ben van plan om via de McKenzie Falls te gaan. Hopelijk heb ik morgen betere WiFi om de foto’s te laten zien. Sterkte allemaal met de kou.

Reacties

Reacties

Ria

Wat een doorzetter ben je, maar dat komt door je nieuwsgierigheid!! Die wordt dan ook rijkelijk beloond. Heerlijk lijkt me dat!! Als je thuis bent kun je het weer rustiger aan doen.....Geniet er maar van!
Groetjes!

José

Knap werk hoor ...zoveel lopen.
Hier snotverkouden en knallend hoofd
Voordeel ik hoef niet meer te werken en toch blijft zorg en welzijn iedere maand aardig voor me.
Ik heb je ook een appje gestuurd
Veel plezier

Atie

Prachtig dat je het hebt volbracht, maar je bent ook een beste wandelaar. En je wordt gelijk beloond met een mooi uitzicht. Goede reis verder en veel plezier de komende dagen.

Arnold

In jouw manier van ontdekken herken ik mezelf. Heel leuk om te lezen dat het zo erg goed gaat allemaal en je soms wat mensen en soms een kangaroo tegenkomt. Geniet van het mooie warme weer. Doen wij hier ook in de min dan.

Annemarie

Goed hoor steeds maar weer alleen op pad te gaan. Maar dat is zeker zo, je wilt altijd weten wat er nog na die ene bocht komt ( en dan komen er nog vele!!)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!