riatasaus.reismee.nl

Clare Valley

Maandag 5 maart. Vanochtend na een uitgebreid ontbijt gaan lopen naar Spring Gully Conservation Park. Eerst even netjes opgezocht of je hier fee moet betalen. Maar wat blijkt, wandelaars in alle nationale parken in South Australia hebben vrij toegang. Die vorige was nog in Victoria. Alleen als je er kampeert moet je betalen. Eerst een asfalt weg, later gravel tot een kleine parkeerplaats. Ben één meneer uit Perth tegengekomen die de weg kwijt was. Kon ik hem mooi even helpen met mijn Maps.me. Het hek naar het park zit op slot met een grote ketting. Gelukkig zie ik even later een hele nauwe doorgang, waar je overdwars net door kon. Paadje gevolgd naar de Cascades. Een waterval, die nu natuurlijk droog staat, want hij ontstaat door regenwater en het is hier nu heel droog. Ik las op een bord dat er hier 8 soorten eucalyptus bomen stonden. Of je de verschillen kon zien? Nou, ik niet maar het blijft wel heel mooi. Een heel ander bos dan in Nederland. Verder gelopen en via de SawMill Road weer terug naar mijn huisje. Onderweg weer een ander soort kaketoe gezien. Om 12 uur was ik er weer en heb nog maar een lekkere koffie gemaakt met een Nespresso apparaat en melkopschuimer. ‘s Middags naar Clare gereden, wat rondgekeken in de winkelstraat en bij de I-site informatie voor morgen opgehaald. Ik vertelde wat ik vanochtend gelopen had en ze zeiden dat in deze tijd niemand daar loopt. Te warm en te droog. Ben ik nou zo gek? Het is nog steeds een strakblauwe lucht en maximaal 24 graden vandaag. Verdere middag doorgebracht op mijn veranda onder het genot van een Riesling en kaas. Het valt me wel op dat ik deze reis minder contacten maak. Komt misschien door de soort accomodaties, maar ik vind de Australiërs ook wel wat stugger dan de Nieuw Zeelanders op mijn vorige reis. Maar verder amuseer ik me prima hoor. Wordt vervolgd.

Reacties

Reacties

Gert

Paar dagen niet gelezen. Nu net even de laatste dagen gelezen. Volgens mij gaat het wel oke. Hier gaat alles zijn gangetje. De winter is gelukkig ten einde. Een paar keer met Saar het ijs op geweest. Vond ze (meestal) wel top.
Geniet van de laatste week.

Kus

Atie

Wat een heerlijk weer heb je nu, misschien een beetje te warm om te lopen. Maar je geniet volop, mooi om te lezen al je verhalen. Ik ben vanmorgen naar de Lentetuin in Breezand geweest, was erg mooi al die prachtige bloemen. Wat gaat het alweer snel met je vakantie. Doeg goede reis verder.

Tineke en Peter

Wat een onthaal met wijn ,noten en kaas in een zo te zien leuk huisje. En wat een mooie vogels!!!
Ik denk dat je nog een keertje terug moet , net na de winterperiode, dan is er meer water te zien.
Zijn de druiven al rijp, of is dat nog een maandje later? wandel ze nog en geniet van de lekkere temperatuur!!! Liefs uit Ede

Annemarie

Ja, ik bespeur ook minder medewandelaars op je weg., maar wel mooi weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!