riatasaus.reismee.nl

Seven Hill

Dinsdag 6 maart. Vandaag een beetje culturele dag. Naar Seven Hill gereden en daar de oudste wijngaard hier in de buurt bezocht. Gesticht door de Jezuïeten in 1851. Er is een hele wandeling uitgezet langs allerlei oude gebouwen, kapelletjes en ruïnes. Er is ook een grote kerk (St. Aloysius) en een 50 jaar oud pijnbomen bos, dat speciaal aangeplant is voor het hout, als verpakkingsmateriaal. En natuurlijk heel veel druiven. Zo te zien zijn ze nog niet helemaal rijp. Het is er erg rustig en ik kom alleen 5 andere toeristen tegen. Drie daarvan zijn Nederlanders op familie bezoek. Zo leuk, als je in het Engels begint en vraagt waar ze vandaan komen. Er loopt door dit dal een fiets/wandelweg, de Riesling trail, over het traject van een oude spoorbaan. Vanaf Seven Hill ben ik over dit pad een eind naar het zuiden gelopen. Wilde langs de weg weer terug maar heb er toch maar vanaf gezien en ben dezelfde weg terug gegaan. Het weer is nog steeds heel zonnig en warm, maar er staat wel vrij veel wind. Vanmiddag vond ik het te warm om in de zon op het terras te zitten. Later nog een stukje naar het Skillogalee restaurant gelopen. Morgen nog 300 km noordelijker een stukje de outback in. Ben benieuwd, schijnt daar weer heel anders te zijn. Het wordt weer boven de 30 graden. En dan schiet het al weer op. Nog twee adressen en dan maandag morgen vroeg op om naar het vliegveld van Adelaide te gaan. Maar daar denk ik nog maar even niet aan.

Annemarie

Ja, er komt een eind aan, maar wat heb je veel om om te teren. Je kan weer jaren vooruit!!

Wil

Je verhalen zijn leuk en kennelijk kom je altijd en overal Nederlanders tegen! Bevalt het nog wel dat je toch steeds weer alleen verder gaat?Nog veel plezier je laatste week!!!?