riatasaus.reismee.nl

Naar Aldgate

Zaterdag 10 maart. Vandaag 425 km naar het zuiden gereden en de temperatuur liep onderweg van 21 graden op naar 37. Strak blauwe lucht en de eerste 50 km heb ik niemand gezien. Wel een emu, die parmantig de weg overstak. Ik zag hem al van verre, dus kon tijdig stoppen. Meestal hollen ze hard weg, maar deze liep heel eigenwijs rustig langs de weg verder. Even later moest ik hard remmen voor een Kangaroo die plotseling voor mijn auto opdook. Het ging gelukkig net goed en hij sprong de berm in. Als je een Kangaroo langs de weg ziet zitten moet je altijd langzaam gaan rijden, want je weet nooit welke kant ze opgaan. Moest wel even bijkomen van de schrik. In Orroroo wilde ik een cappuccino halen, maar het koffieapparaat deed het niet. Misschien over 10 minuten zeiden ze. Wat rondgelopen en na een kwartier weer gevraagd. Maar helaas, nog steeds niet. Even verder zat nog een coffee shop (iets anders dan in Nederland, hier schenken ze echt koffie) en ben toen daar maar heengegaan. Leuk om te zien hoe de plaatselijke bevolking daar zit te koffieleuten. En wat een inrichting. Ze verkopen er van alles. De weg vandaag was een heel stuk dezelfde als woensdag, maar dan de andere kant op. En toch ziet alles er dan weer heel anders uit met de zon nu achter me. Wat een kleuren en wat een ruimte. Het is haast niet op foto vast te leggen. Ik zag nu ook dat er uitgestrekte graanvelden zijn met mooie maaibanen . Alle graan is al geoogst, het is hier bijna herfst. In Clare, bij de bekende Woolworth nog een maaltijd salade gekocht. Na Roseworthy de A20 op en verder naar het zuiden. Een drukke weg met veel verkeerslichten en toen was ik eindelijk bij mijn laatste onderkomen. Er was niemand te vinden en ik heb een paar keer aangebeld. Gelukkig kwam na 5 minuten de gastvrouw aanrijden, die gelijk zei “you must be Ria”. Een schitterende kamer met grote ramen die uitkijken in het bos. Ze had de airco al aangezet. Ook is hier goede WiFi, zodat ik weer helemaal bij ben met de foto’s op mijn blog. Morgen nog één dag hier in de buurt en dan maandag naar huis. Allemaal weer bedankt voor jullie reacties en ook diegene die liever niet op deze manier reageren, ik hoop dat jullie meegenoten hebben.

Reacties

Reacties

Thea

Ria bedankt voor je leuk beschreven reisverhalen en bijpassende foto’s. Ik heb er van genoten. Nog een paar fijne dagen in Australië en een hele goede vliegreis terug naar huis. Tot ziens weer in Schagen. Warme groet.

Rita

Je laatste verslag alweer. Er van genoten. Viel het weer in Tasmanië wat tegen. Australië maakte alles goed. Geniet nog deze laatste dag en een goede reis naar huis. Als het weer hier zo blijft dan wordt je verwelkomt door de lente.

Magda

Fantastische belevenissen, mooie verhalen en foto's. Bedankt dat we mochten meegenieten van je reis.
Heel goede thuisvlucht gewenst.

Diana

Een lange reis had je vandaag. En wat apart die kangoeroes en emu's. Ik vond het weer erg leuk je verhalen te lezen en zo met je mee te kunnen reizen.
Geniet nog even van de laatste dagen en goede reis terug.
Liefs.

José

Helaas het zit er bijna op .. dank voor je geweldige verhalen. Nog even genieten in Adelaide en omgeving.
Heel veel succes met de terugvlucht en ik hoop dat een een aantal uren in dromenland kan zijn. Ach mocht het niet lukken dan kun je de komende weken weer bijtanken. Welkom thuis

Bert

Ria, bedankt dat je zo veel prachtige verhalen en foto's met ons gedeeld hebt.
Ik heb er van genoten. Een prima terugreis en blijf nagenieten.

Ria

Dank je, dat ik op deze manier met je mee mocht reizen. Heb ervan genoten.!! Zo zie ik ook nog een beetje van de wereld. Ik wens je een hele goede terugreis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!