riatasaus.reismee.nl

Melbourne

Vrijdag 2 februari met de trein van 8:07 uur vertrokken naar Schiphol. Gert, Yvonne en Saar hebben me opgehaald van huis en uitgezwaaid op het station.Om 12:45 uur de lucht in voor een vlucht van 11 uur naar Hong Kong waar ik ‘s morgens vroeg aan kwam. Daar moest ik ruim 3 uur wachten op de volgende reis naar Melbourne. Deze vertrok 20 minuten later maar kwam toch precies op tijd aan. Het was inmiddels 22:45 uur plaatselijke tijd. Toen was het natuurlijk wel even spannend of mijn koffer er ook was. En ja hoor, dat was een hele opluchting. Statistisch gezien kon hij natuurlijk deze keer niet zoekraken zoals 2 jaar geleden in Nieuw Zeeland. Voor diegene die dit verhaal nog niet kennen, zie riainnieuwzeeland.reis mee.nl. Nog een prepaid telefoonkaart voor Australië aangeschaft en toen met de Skybus, waar ik via internet al een ticket voor gekocht had, naar het centrum. Vervolgens nog een kwartiertje lopen door het nachtleven van Melbourne naar mijn appartement in Queen St., waar ik een half uurtje na middernacht aankwam. Ziet er mooi uit, op de derde etage van een gebouw met 27 verdiepingen. Ik heb een keukentje en zelfs een wasmachine/droger. Het was buiten nog 24 graden en iedereen liep in luchtige kleding. Wel raar hoor als je zelf 36 uur geleden vertrokken bent bij 4 graden. In het vliegtuig had ik niet veel geslapen, dus ik verwachtte dat dat nu wel zou lukken. Maar dat viel tegen. Ben om 7 uur maar opgestaan.

Zondag 4 februari: Het is stralend weer met een strak blauwe lucht. Voor zover je dat kunt zien tussen al die wolkenkrabbers. Vanochtend naar de hier vlak bij gelegen Victoria Market gelopen. Dat is een grote overdekte markt met wel 600 kramen. Veel fruit en groente en nog veel meer. Wat broodjes, fruit en kaas gekocht en in een supermarkt nog wat boodschappen gedaan. Vanmiddag ben ik in zuidelijke richting gelopen, over de Yarra (rivier) naar een botanische tuin. Er staan veel verschillende grote en oude bomen. Mooie plek, zo midden in een stad. Overal mensen, die op zondag aan de wandel zijn. Je ziet hier erg veel Aziaten en in de bus wordt zelfs in het Chinees uitleg gegeven. Er zijn ook veel Aziatische winkels. Moe, maar voldaan terug op mijn kamer heb ik wat te eten klaargemaakt. Zo’n dagje in een grote stad is leuk om te acclimatiseren, maar ik zou hier geen week willen zitten. Ik ben echt geen stadsmens Morgen vlieg ik naar Tasmanie en gaat het avontuur pas echt beginnen.

Reacties

Reacties

Rita

Fijn je eerste berichten te lezen. Mooie reis verder

Rita

Lekker poffertjes!

Yvonne

Leuk om te lezen mam. Ik ben super super trots op je! Xxx

Ria van Leeuwen

Fijn, dat je een goede reis hebt gehad! Maar idd. ruimte en mooie natuur daar ga je voor!! Heerlijk om weer met je te mogen meereizen. Veel plezier! En ik vindt je onwijs stoer, dat je dit doet!

Lous

Fijn dat de reis zo goed is gegaan! De kop is eraf! Geniet! ?

Annet

Een mooi begin van je reis met mooie eerste foto's.Succes en geniet van het vervolg van je reis en ik geniet met je mee.

Arnold

Mooi om te lezen hoe je eerste indrukken zijn. Succes met vliegen naar Tasmanie

Gerry

Wat goed dat de reis zo voorspoedig is verlopen! Leuk om je zo te volgen. Geniet er van en ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal!

Paula

Yes, je avontuur is begonnen! Goede vlucht naar Tasmanië.

José

De foto met de palmboom en het hoogste gebouw ... top. Bert en ik hebben boven op dat gebouw gestaan.
Wel lekker dat je nu dat gezeur met een zoek geraakte koffer nu niet hoeft mee te maken. Morgen een goede vlucht naar Hobart. De B&Bziet er daar heel goed uit. Kun je effe ook bijkomen 2 nachten. Heel veel plezier en goede vlucht ... Hihi maar 1uur 15 min.

Monique

Wat enorm leuk om mee te kunnen genieten van je reis. En ik blijf het stoer vinden dat je dit allemaal onderneemt. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!