riatasaus.reismee.nl

Naar Cradle Mountains

Dinsdag 13 febr. Vanochtend alles weer ingepakt en op weg naar de Cradle Mountains. Het is maar ruim 100 km dus ik heb alle tijd. De eerste 25 km zijn nog gravelweg en dan rijd je niet harder dan 35 km/h. TomTom wist het niet, zei steeds dat ik om moest draaien. Maps.me is veel beter, maar daar loopt de batterij van je telefoon zo gauw van leeg. Nou ja, veel zijwegen zijn er niet. Eerst weer veel regenwoud en later hoger weer opener. Mooie uitzichten en heerlijk weer. Bij een bord “Philosopher Falls 1 km” ben ik gestopt. Dat leek me wel wat. Eerst even koffie gemaakt en getwijfeld of ik het pad in zou rijden. Was niet erg breed. Toen kwamen er ineens 5 auto’s aan die allemaal dat pad in reden. Ik gebaarde of inrijden mogelijk was en ja hoor. Ik er achteraan. Kom ik bij een parkeerplaats waar 10 mensen van een wandelclub staan. Ze wandelen elke dinsdag ?. Er wordt meteen gevraagd waar ik vandaan kom en of ik mee wil wandelen. Ze gaan naar de waterval en de wandeling duurt een uur ongeveer. Leuk natuurlijk, het is tenslotte dinsdag en dan wandel ik in Schagen ook meestal. Het was heel gezellig en na afloop gingen ze lunchen op de parkeerplaats. Ik kreeg een stoel aangeboden en heb heerlijk nog een poos zitten praten. Leuke ervaring! Om 14:15 uur weer verder gereden naar Cradle Mountain Highlander Cottages. Een heel leuk huisje, via een smal paadje, midden in het bos. Het heet Quoll, naar een dier dat hier in het wild leeft, zo groot als een kat. Na een kop thee, naar het Visitor Center van het National Park Cradle Mountains gelopen. Daar was WiFi en heb ik mijn laatste 5 verhalen op mijn blog gezet. Ik had alles de laatste dagen voorbereid in notities op de iPad. Foto’s lukte niet meer , want je hebt per dag maar een bepaalde tijd internet. Verder inlichtingen gevraagd over wandelingen. Je kunt gratis met een shuttlebus naar de ingang van het park. Er zijn vele mogelijkheden maar...... er wordt de komende dagen erg slecht weer verwacht. Storm, regen, hagel en boven de 1300 m sneeuw. Ik zit hier op ongeveer 900 m. Terug in mijn huisje wat te eten gemaakt en ‘s avonds een film gekeken. Heb hier een tv en dvd speler met films. Ik zie wel wat het morgen wordt.

Reacties

Reacties

Lous

Wat een leuke ervaringen, Ria!

Gerry

Weer zo leuk om te lezen! Ik hoop dat het weer niet heel slecht gaat worden...

Diana

Leuk je reisverslagen te lezen.
Grappig dat je precies op dinsdag met een groep mee kon wandelen.
Fijne dagen nog.

Atie

Wat fijn dat je met een groep mee kon wandelen, net als bij ons dinsdagmiddag! Mooie verhalen en foto's weer. Veel plezier verder en ik hoop dat het weer goed blijft

José

Ha Ria ... het is echt heel leuk om je te volgen
Ik ben super trots op mijn grote zus!!

Wil

Leuke dingen meegemaakt! Maar ik blijf het een stoere onderneming vinden zo'n reis in je eentje!??

Ritq

Leuk verslag weer. Vandaag met Tineke en Peter over de hei gewandeld. Lekker weer en in de schaapskooi waren tot nu toe 97 lammetjes geboren waaronder een drieling. Liefs van ons drieën uit Ede

annemarie

Hopelijk valt het weer mee de komende dagen, want sneeuw en regen, daar zit je vast niet op te wachten!!

groet
Annemarie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!