riatasaus.reismee.nl

Verslag van 14 en 15 febr.

Daar ben ik weer. Foto’s uploaden gaat moeizaam. Hopelijk op het volgende adres beter internet.

Woensdag 14 febr. Vanochtend uitgeslapen, want ik hoorde de regen al op het dak. Lekker kalm aan gedaan en daarna koffie gedronken in het Visitor Center. Het was er ondanks het slechte weer best druk. Er waren zelfs mensen die de “Overlandtrack” gingen lopen. Dat is een tocht van 6 of 7 dagen naar Lake St. Claire, waar ik vorige week was. Lijkt me heel spannend om te doen, als ik 40 jaar jonger was wist ik het wel. Wat foto’s op mijn blog gezet, maar alles wat ik van plan was lukte niet meer. Jullie houden het tegoed. Ondanks de buien toch maar met de shuttle bus naar Lake Dove gereden. Duurde ongeveer 20 minuten. Daar aangekomen was het even droog en heb 2 kleine wandelingetjes gemaakt. Goede paden en ondanks het slechte weer erg mooi. Het waaide wel erg hard. Terug bij de bus weer een flinke bui met hagel. Op de terugweg uitgestapt bij een soort bezoekers centrum en daar wat rondgekeken. Weer een enorme hagelbui. Ook nog een wombat en een Walibi gezien. Vanavond geprobeerd een vuurtje te stoken in de houtkachel, maar dat lukte niet echt. Ik heb wel een elektrische kachel, maar die maakt het niet echt warm. Ben benieuwd wat het weer morgen doet.

Donderdag 15 febr. Vannacht hoorde ik steeds gestommel bij de badkamer op het dak. Wat zou dat voor dier zijn? Ben er maar niet uitgegaan om te kijken. Het was zo koud dat ik en extra deken gepakt heb. Vanochtend was het weer nog steeds hetzelfde. Regen, regen, regen. Ik hoorde dat er 10 dagen geleden een hittegolf was. Nou ja, je doet er niets aan. Wel jammer, want het is een hele mooie omgeving hier. Bij de receptie gevraagd of ze mijn houtkachel leeg wilden maken. Dat mocht je niet zelf doen. Ik vertelde dat het me niet lukte hem aan te houden. Ze zouden er naar kijken. Eerst maar weer een lekkere cappuccino genomen. Internet was tijdelijk uit de lucht, dus daarna naar de shuttlebus. Weer 10 km het National Park in tot Dove Lake. Daar om het meer gelopen. Het was een goed pad met veel board walks, dat zijn vlonders en trappen met kippengaas er op tegen het uitglijden. Het regende voortdurend en op het laatst leek het pad wel een riviertje. Alles was nat, zelfs mijn sokken. Waar vind ik nou echt waterdichte schoenen? Bij mooi weer zou je over deze wandeling van ruim 6 km veel langer doen, omdat er overal mooie plekjes en strandjes zijn. Maar het nodigde niet echt uit om ergens te picknicken. Ik was na een uur en drie kwartier weer terug. Gelukkig stond de bus er en kon ik meteen mee terug. In mijn huisje wachtte een aangename verrassing. De kachel brandde volop en het was lekker warm binnen. Nou moet ik hem brandende zien te houden. Ik was eigenlijk van plan vanmiddag ook nog te lopen, maar ik zie er maar van af. De regen houdt niet op.

Reacties

Reacties

Jeannette

Wat jammer van het slechte weer, Ria! Hoop dat je evengoed kunt genieten van deze mooie reis.
Groet, Jeannette Folkeringa

Gerry

Ah wat jammer van het weer, Ria! Gelukkig doet de kachel het weer. Succes vandaag!

Rita

Jammer van het weer. Klopte de voorspellingen thuis dus niet. Hopelijk is het van korte duur.
Hier nu sneeuw na gisteren een mooie lentedag in Ede. Groetjes uit Leusden.

Atie

Weer een mooi verhaal Ria, geniet er ook erg van. Hoop voor je dat het weer beter wordt, het zag hier vannacht ook helemaal wit. Ben lekker aan het genieten van de olympische spelen. Goede reis verder.

Nelly Sier-Poland

Weer leuke ervaringen zo.
Het weer, maar daar moet je het mee doen.
Schoenen drogen bij de houtkachel, kun er er weer uren mee lopen.
Blijf genieten, groeten Nelly

Annemarie

't Is dus toch gekomen, het slechte weer!
Kan je voet lekker uitrusten, moet je maar denken.
Tot je volgende verhaal.Leuk hoor!!

groet
Annemarie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!