riatasaus.reismee.nl

Naar Bicheno

Vrijdag 16 febr. Vanochtend was ik al vroeg wakker. Het regent en stormt nog steeds. Ik moet vandaag 270 km rijden, dus ben om 8 uur vertrokken. Een lange slingerende afdaling uit de bergen en al gauw klaart het weer op. Het is weer een een heel ander landschap met rondom bergen. Het gras wordt ook al weer geler. Na 85 km in Deloraine benzine getankt en boodschappen gedaan bij de Woolworth. Levensmiddelen zijn hier een stuk duurder dan bij ons. Bij 2 banken gevraagd naar veilig internet, want ik moet mijn creditcard betalen, maar dat is er niet. Verder in Campbell nog even gestopt en wat foto’s gemaakt om vast te leggen hoe de gemiddelde plaatsjes er hier uit zien. Wel heel anders dan in Nederland. Allemaal lage bouw, van één verdieping met veel golfplaten als dak en muren. Het laatste stuk over de Great Eastern Drive naar Bicheno. Dit ligt aan de oostkust. Ik heb weer een schitterend huisje met uitzicht op de oceaan. En... er is beveiligde WiFi. Dat is mooi. Er is ook een wasmachine, dus die heb ik meteen maar in gebruik genomen. ‘s Middags nog even via een wandelpad langs de rotsen en het strand richting Bicheno gelopen. Onderweg bramen geplukt. Er schijnen hier ‘s avonds vaak pinguïns in de tuin te komen, maar ik heb ze nog niet gezien.
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik probeer jullie vragen in mijn verhaal te beantwoorden.
Nog even iets over Tasmanië in het algemeen. Het is een eiland, ten zuiden van Australië en ongeveer 3x zo groot als Nederland. Er wonen maar een half miljoen mensen, waarvan de meesten in de hoofdstad Hobart. Dus kun je nagaan wat een ruimte er is. Tasmanië zou Nieuw Zeeland in het klein zijn, maar ik vind niet hetzelfde. De bossen zijn toch weer anders. Veel eucalyptus en meer dood hout en half kale bomen. De stranden lijken er wel op en vulkanen zijn hier ook niet. De bergen zijn ook niet zo hoog ( tot 1500). Tot nu toe vind ik de Tasmaniërs ook wat afstandelijker. Maar ja, wat zijn Tasmaniërs? Het is natuurlijk allemaal import. Het valt me op dat er erg veel Chinezen zijn. Maar de natuur is ontzettend mooi. Tot zo ver weer.

Reacties

Reacties

Tineke

Hallo Ria,
Wat klinkt dat Hollands: regen, regen , regen
Eindelijk weer helemaal bij met jouw levendig beschreven reisverhalen en de prachtige foto's!!
Hoop voor jou dat het droog wordt en groetjes uit Ede, ook van Peter

Gerry

Wat jammer van die regen! Maar wat zie je veel zeg! Prachtige foto's van een prachtig landschap! Stoer hoor om dit allemaal zo te doen in je eentje! Ik geniet nog steeds van je verhalen! Super!

annemarie

Daar zou ik maar een tijdje blijven, mooi zeg!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!