riatasaus.reismee.nl

Phantom Falls

Donderdag 22 febr. Vannacht heeft het geregend en vanochtend is het droog en bewolkt. Na een heerlijk ontbijt op het balkon nog wat advies gevraagd aan de gastvrouw over wandelingen. Nou, er zijn genoeg mogelijkheden hier. Eerst de steile straat afgelopen naar het strand. Daarna over een historische tramway track langs het strand en later over smalle paadjes met steeds uitzicht op de oceaan en de Great Ocean Road. Tot aan de St George River (een klein stroompje maar) en daar het bos in. Af en toe kom ik iemand tegen en verder hoor je alleen maar vogels. Er vliegen hier ook witte kaketoes met een gele kuif rond. Verder hele mooie kleine vogeltjes met allerlei kleuren. Ik wilde naar de Phantom Falls. Steeds een goed pad, later breder en heel steil. Wel oppassen voor slangen, maar die heb ik niet gezien. Wel wat salamandertjes. Met drie andere mensen opgelopen tot boven de waterval. Althans, wat een waterval moest zijn. Er was geen water, niet eens een klein stroompje. Alles was droog. Alleen maar rotsen. Ook mooi, maar je verwacht natuurlijk wat anders. Het was inmiddels ook wat zonniger geworden en behoorlijk warm (maar ik klaag niet hoor). Je moet je hier goed insmeren tegen de zon, want zelfs als het bewolkt is kun je verbranden. Ook altijd iets op je hoofd zetten. Mijn hoedje ben ik vorige week verloren, dus heb ik maar een nieuwe gekocht. Daarna afgedaald naar een klein watertje onderaan de rotsen en via een andere weg teruggegaan naar Lorne. Het laatste stuk was weer zo’n gravelweg en als je daar loopt terwijl er een auto voorbij komt wordt je lekker stoffig. Daar is de douche straks goed voor. Verder weer naar de boulevard met allerlei winkeltjes en eetgelegenheden. Ik zal er wel raar bijgelopen hebben met rugzak en bergschoenen. Iedereen loopt op slippers. Nou ja, ze kennen me hier toch niet. Daar wat gegeten en voldaan weer naar naar mijn B&B. De hele dag onderweg geweest en het was weer een schitterende dag.

Reacties

Reacties

Rita

Dít is genieten. Zo kom aan je trek

Gerry

Heerlijk die verhalen en foto's! Geniet van de zon! Het wordt hier Siberisch volgens de berichten!

Annemarie

Lijkt me toch fantastisch alm die wandelingen, niet een beetje eenzaam soms? Ws. kom je genoeg wandelaars tegen.

groet
Annemarie

Nelly Sier-Poland

Mooie foto,s Ria.

En mooie verhalen .En een lekkere temperatuur.
Wij hier de lange onderbroeken aan bij het wandelen!!!!
Vriespunt temperaturen!!!! Ook lekker,hoor!!!!!
Geniet nog van de 2de helft!!!!!

Groeten Nelly

Gert

Goed aan de wandel zo te lezen. Blijf genieten.

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!