riatasaus.reismee.nl

Port Fairy

Zondag 25 febr. Vanochtend lekker kalm aan gedaan. Het is bewolkt en het waait, maar wel droog. Het is niet echt koud, maar je moet wel en fleece aan. Ik ben via het strand naar Port Fairy gelopen. Steeds over strandjes en dan weer paadjes tot ik niet verder kon vanwege de rotsen. Ik had mijn stokken niet meegenomen, dus veel klimwerk zat er niet in. Ik ben toch iets voorzichtiger geworden sinds die verzwikte enkel. Volgens de kaart moest hier een pad beginnen. Gelukkig zag ik iets verder mensen lopen, waardoor ik kon zien waar het pad begon. Op het strand lagen nu allemaal dode krekels. Die kunnen kennelijk niet tegen zout water? Wat mooie schelpen gevonden voor Ties en Sven. Uiteindelijk kwam ik bij Griffiths Island. Het is met een dam verbonden met het vaste land en je kunt er een rondwandeling maken naar de vuurtoren. Eerst een breed asfalt pad en later leuke kleine paadjes en strandjes. Af en toe breekt zelfs de zon door. Er broed een shearwater (pijlstormvogel) kolonie en je moet op de paden blijven. Toen naar het stadje gelopen. Er is hier veel Ierse oorsprong. De winkelstraat een keer heen en weer gelopen en toen bij een bakery een cappuccino (die zijn hier erg goed) genomen met een pie. Ieder eethuisje heeft aan het raam een soort bar, waar je kunt zitten. Er kwamen een man en vrouw naast me zitten en vroegen of die kruk nog vrij was. Hij hoorde mijn Engels en vroeg of ik Dutch was. Ja hoor, ze kwamen oorspronkelijk uit Ouwerkerk a/d Amstel. Het waren vader en dochter. Hij was 91 en zij iets jonger dan ik. Ze waren in 1956 hier naar toe gegaan. Hij sprak nog een beetje Nederlands en zij kon het redelijk verstaan. Ik heb wel en uur met ze zitten praten. Was heel gezellig. Ik vind het altijd weer leuk, zulke ontmoetingen. Daarna heb ik nog wat flessen water gekocht, want het kraanwater is hier niet lekker om thee van te zetten. Teruggelopen via de weg, zoals ik met de auto gisteren hier gekomen ben. ‘s Middags nog even op het terras gezeten, uit de wind en zowaar in de zon. Maar het trok al snel weer dicht. Ben nu aan het kijken wat ik morgen zal doen. Er schijnt hier in de buurt een oude vulkaankrater te zijn. Tot zo ver vandaag weer. Sterkte met de kou bij jullie. Maar het is wel zonnig zie ik.

Reacties

Reacties

Joep

Hoi Ria,
Gezellig je verslag te lezen bij het ontbijt!
Gisteravond op Saar gepast, werd om 22.00 uur wakker, vroeg om water en toen ze door had dat ik het was om mama.
Maar mee naar beneden genomen en zijn samen gaan lezen.
Was voor mij wel een geluksmomenten.

Atie

Hallo Ria, weer mooie verhalen en foto's. Wat heb je af en toe leuke ontmoetingen, o.a. met Nederlanders. Ik ga zo met de wandeling meedoen van Shoezz de schoenenzaak in Schagen. Het is voor het goede doel, de Hospice. Het is hier wel koud, maar lekker zonnig. Goede reis verder en een fijne dag.

Annemarie

Dat is het leuke van alleen op vaksntie , die ontmoetingen hè!

Groet
Annemarie

José

Travelessence heeft wel hele mooie accomodaties uitgezocht.
Ik zie je helemaal zitten zo voor het raam bij de bakkery.... en als je dan ook nog gezellige mensen tegen komt.
Lekker doorgaan met genieten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!