riatasaus.reismee.nl

Naar de Grampians

Dinsdag 27 febr. Vandaag is dochter Yvonne jarig. Hopelijk heb ik vanavond WiFi om haar te feliciteren. Ik hoef maar 159 km te rijden vandaag dus kan het kalm aan doen. Eerst nog even een foto gemaakt van de zee bij zonsopkomst. Weer heel andere kleuren. Alles weer in de auto en naar Port Fairy gereden. Daar nog wat rondgelopen en bij de bakery nog maar een cappuccino en pie genomen. Ik had mijn gastheer verteld dat ik eergisteren over het strand naar Port Fairy was gelopen. Hij was helemaal verbaast dat ik geen taxi genomen had terug in plaats van te lopen. Was maar 4 km!! De TomTom ingesteld en op weg naar de Grampians. Na een half uur zag ik ineens dat ik nog steeds 159 km moest. Ik weet niet waar het mis ging, maar goed, deze weg was ook mooi. Via een blokje om weer op de C178 gekomen.Eerst door een dor en droog heuvelachtig landschap met hier en daar een boerderij en wat zielige koeien of schapen in een gele weide. Een erg uitgestrekt gebied met af en toe een tegenligger of iemand die me inhaalt. Inmiddels liep de temperatuur buiten al aardig richting 30 graden. In de auto was het prima. Niet te koud gezet, anders is de overgang zo groot als je uitstapt. In Penshurst in de schaduw van een grote boom gestopt en nog wat koffie gemaakt. Na zo’n 100 km werd het allemaal wat groener en zag ik de bergen van de Grampians steeds dichter bij komen. Weer een heel ander soort bos dan de regenwouden. Bij Mount Sturgeon heb ik nog getwijfeld een wandeling naar de top te maken. Was 3,4 km, maar 330 m omhoog en het was 31 graden. Dus maar niet gedaan. Verder over een mooie weg tussen de bomen met af en toe een uitzichtpunt. Ook hier zie je veel zwart geblakerde bomen van bosbranden, maar toch hebben ze weer groene kruinen. Vlak voor Halls Gap nog even afgeslagen naar het Bellfield Lake. Dit is een stuwmeer en aan een kant stonden allemaal kale bomen in het water. Een raar gezicht. Er stond maar één andere auto en het waaide erg hard. Bij D’Altons resort aangekomen stond er dat ik met 2 personen 2 nachten zou blijven. Nou ik ben maar alleen en wil wel 3 nachten blijven. Na veel gepuzzel kreeg ik Cabin 8. Er staan er zo een stuk of tien rond een grasveld. Het huisje is ongeveer 4x7 meter met een tweepersoons bubbelbad, groot bed en keuken, alles in één ruimte. Ik had nog niet verteld dat dat vorige bubbelbad geen succes was. Het duurde een eeuwigheid voor het vol was en toen was het water ook nog eens bruin. Bij deze zal het dus nog langer duren. Er is ook een veranda en airco. Die heb ik maar aan gezet om het vannacht wat koeler te hebben. Later in de middag nog even naar de
VVV gelopen (700 m). Er valt hier weer genoeg te wandelen en morgen wordt het maar 27 graden?. Dus maar vroeg starten. Na het eten heerlijk buiten gezeten en terwijl ik dit schrijf lopen er 6 Kangaroos en 3 witte kaketoes op het veldje voor de cabins. Foto’s uploaden gaat hier waarschijnlijk erg lang duren, want ik heb alleen WiFi bij de receptie. Die houden jullie tegoed.

Reacties

Reacties

Gerry

Gefeliciteerd Met je dochter!

Atie

Van harte gefeliciteerd met je dochters verjaardag, je bent weer in een mooie omgeving. Mooie wandelingen in het verschiet. Veel plezier. Groetjes

José

Gefeliciteerd met Yvonne. Neem er maar een pootje op. Haha 4 km is voor sommige mensen een heeeele grote afstand om te lopen. Blijft leuk die Kangaroos! En kaketoes. Wij zijn ook in de grampians geweest. Ik weet nog dat we ergens heel diep zijn afgedaald .. mackenzie falls??

Rita

Van harte met Yvonne en wat fantastisch die kangaroes en kaketoe. Echt top!

Annemarie

Ook van mij gefeliciteerd met je dochter. Later nog maar eens vieren, denk ik, onder het genot van al die mooie verhalen!!

hart.groet
Annemarie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!