riatasaus.reismee.nl

Van Tintinara naar Clare Valley.

Zondag 4 maart. Vanochtend was er een mooie zonsopkomst. Vandaag weer een lange rit dus op tijd alles ingepakt en op weg. Het was onbewolkt maar nog maar 16 graden. De eerste 100 km weer langs die lange A8, later A1 tot Murray Bridge in een keer doorgereden. Nog steeds een dor en vlak gebied. Daar boodschappen gedaan. Supermarkten zijn ook hier op zondag open. In het winkelcentrum, waar de meeste andere winkels wel dicht waren, was WiFi. Dus maar even 2 verhaaltjes op mijn blog gezet, voor het geval ik op het volgende adres weer geen verbinding heb. Verder naar het noorden tot Palmer. Daar maar eens een kerkje op de foto gezet. Die zie je hier niet veel. Daarna werd het wat heuvelachtiger en later ook weer wat groener. Al die bomen met die woeste stammen, het blijft mooi. Volgens de kaart zou ik langs het Warren Reservoir komen. Een waterreservoir met een stuwdam. Toen ik over de brug reed, die er dwars overheen gaat was er alleen nog maar een klein stroompje te zien. De rest stond droog. Via de Barossa Valley Way naar de A20 en de navigatie gevolgd naar de Clare Valley. In Tarlee kwam ik de bekende bakery weer tegen en heb nog een cappuccino gehaald. Ik meldde me bij het restaurant van Skillogale Wines en ze wisten van mijn komst. Ik kreeg de sleutel van de Cottage Wren. Dat is zo’n klein vogeltje, of ik dat kende? Later opgezocht, is dus een winterkoninkje. Moest een eindje terug rijden en dan een steil weggetje in. Een mooi huisje in het bos met veranda op het noorden. Ik dacht, hier zal vast geen WiFi zijn, maar ja hoor, prima verbinding. Er lag een welkomstbrief voor me met de mededeling dat er in de koewlkast een fles Riesling en een bord met kaas en noten lag. Enjoy it, nou dat doe ik. Ik zou hier selfcatering hebben, maar tot mijn verbazing stond er van alles om een uitgebreid cooked breakfast te maken. Van die worstjes en spek en eieren kan ik wel een avondmaaltijd maken. Had ik net allerlei inkopen gedaan! Toen maar alle mail van de afgelopen dagen weggewerkt en eindelijk weer foto’s op mijn blog gezet. Gaat hier prima. Met de dochters en vriendinnen gebeld en daarna nog een wandelingetje in de omgeving gemaakt. Het is hier een mooi heuvelachtig wijngaarden gebied. Ook is er vlakbij een National park. Straks maar eens bestuderen wat hier allemaal kan. Nog steeds mooi weer met vandaag 26 graden. Het is hier een heel andere warmte dan in Nederland. Daar vind ik die temperatuur al gauw te warm, maar hier is het goed toeven.
Tot zover vandaag.

Reacties

Reacties

Gerry

Wat een prachtige reis vol verrassingen! Geniet er nog maar lekker van!

Annemarie

Dat is nog eens een fijne ontvangst, smaakt evengoed in je eentje neem ik aan

jenny

wat een verwennerij. geniet maar lekker

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!