riatasaus.reismee.nl

Van Tasmanië, via Melbourne naar Lorne

Woensdag 21 febr. Ja en dan zit de helft van mijn reis er al weer op. Vanmorgen om 6:30 uur weggereden. Ik moest ongeveer 80 km rijden naar het vliegveld van Hobart. Het was al licht en rustig op de weg. Er lagen erg veel dode wallaby’s langs de weg. Ik ben de tel kwijtgeraakt, maar ik denk dat ik er vandaag wel 20 of meer gezien heb. En ook was goed te zien dat er eerdere jaren bosbranden geweest waren. Veel zwart en dood hout. De auto volgetankt en ingeleverd bij het vliegveld. Met een half uur vertraging in Melbourne aangekomen. Kon van boven af mooi die grote wolkenkrabbers van het centrum zien liggen. Ik had een mooie gekleurde riem om mijn koffer en die was verdwenen. Gevraagd bij de bagage claim en ik kreeg zo een andere. Ze hadden een hele bak vol. Gebeurd dus wel vaker ha ha. En toen mijn volgende auto ophalen. Er werd druk heen en weer getelefoneerd en ik snapte er al niets van. Vroeg die mevrouw of ik een kleine auto wilde. Nou had ik die ook besteld, maar ik zei dat een grotere ook geen bezwaar was. Ze zei dat ik een grotere kreeg met hoge instap voor dezelfde prijs. Ik moest wachten in een hele grote garage en daar kwam de grote broer van mijn eigen auto aan. Wouw, een zilverkleurige Mitsubishi ASX. Nou, ik vond het prima en ook nog met cruise controle. Dat is wel prettig voor een van de laatste dagen, want dan moet ik een keer 400 km rijden. Ruim de tijd genomen om me te installeren en toen op weg. Eerst een heel stuk met allerlei snelwegen. Je mag hier zelfs fietsen op de vluchtstrook. Maar ik heb er geen een gezien. Ik had inmiddels wel honger gekregen en heb toen heel ongezond een hamburger en frietjes gegeten bij Hungry Jack’s, een soort McDonalds. Voorbij Geelong begon de Great Ocean Road. Een mooie weg langs de kust. Het was buiten 30 graden, maar daar had ik in de auto geen last van. Af en toe een fotostop en toen rustig naar Lorne gereden waar mijn volgende onderkomen is. Deze keer een B&B in Franse stijl. Mooie kamer en de komende 3 dagen lekker ontbijten. Er zijn nog een stel Nederlanders, dus dat gaf weer wat aanspraak. Eind van de middag nog even naar het centrum gelopen en wat boodschappen gedaan. Ik kreeg een folder, “Lorne walks en waterfalls”, dus die ga ik nog even bestuderen. Tot zover vandaag.

Reacties

Reacties

José

Dat is mooi meegenomen zo’n grotere auto en cruise.
De B&B ziet er ook weer heel mooi uit.
Top locaties hoor
Veel plezier langs de great ocean road
Als laatste plaats langs deze weg zaten wij in port Cambell

Tineke en Peter

Ja, en dan zit je opeens weer in Australië, wat vliegt de tijd!!!
Fijn, dat je nu een grotere auto hebt met cruisecontrol . Over je onderkomens heb je weinig te klagen , ziet er prima uit!! Hoop dat je hier de nodige wandelingen wel kan maken, kreeg het idee dat dat in Tasmanië nogal eens tegenviel.
maar landschap zag er prachtig uit en weer kunnen we niets aan doen .Groetjes en tot over een week!

Rita

Benieuwd hoe je het stukje Australië vindt. Meer wandel mogelijkheden,? Geniet nog deze weken. Hier worden de schaatsen geslepen. Het gaat goed vriezen.

Atie

Veel plezier op je verdere reis door Australië, het zal vast heel mooi worden. Prachtig land, heerlijk om in zo'n mooie auto door heen te rijden. Goede reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!