riatasaus.reismee.nl

Tintinara

Zaterdag 3 maart. Ik weet niet hoe warm het wordt vandaag, maar als ik buiten aan mijn ontbijt zit is het een strak blauwe lucht en de zon geeft al aardig warmte. Van mijn gastvrouw gisteren al een idee gekregen voor een wandeling. Moet ik wel 23 km voor terug rijden. Ik besluit eerst naar de VVV in Tintinara te gaan, dat 3 km de andere kant op ligt. Volgens die mevrouw daar is de wandeling die ik op het oog heb al twaalf jaar niet meer onderhouden. Ik ga het toch proberen want veel alternatieven zijn er hier niet. Ja, een rondje om een meertje van een half uurtje. Dus weer 23 km terug, laatste 4 km weer gravelweg. Ik kom bij een parkeerplaats aan de rand van het Ngarkat Conservation Park. De wandeling staat aangegeven en heet de Tyms Lookout Hike. Op het bord staat dat je $ 6,50 moet betalen. Je moet het eigenlijk online van te voren betalen, maar er is hier geen bereik. Dichter bij de highway wel zeggen ze. Dat is me te ingewikkeld. Er is hier niemand te zien, dus waag ik het er maar op. Het pad is goed te volgen en loopt slingerend tussen laag struikgewas door. Ik zie nergens voetstappen, alleen sporen van dieren. Het staat ook op Maps.me, dus verdwalen kan ik niet. Het is een rondje van 5 km en daar zou je 2,5 uur over doen. Dwars door dat rondje loopt een 4WD track en als ik die na ruim een half uur bereik, besluit is via die weg terug te gaan. Het is te warm en de zon brand behoorlijk. Ik had verwacht meer onder bomen te lopen, maar er is alleen maar lage begroeiing. Het is nog 2 km en het laatste stuk lijkt het strand wel, zoveel mul zand. Dus na ruim een uur ben ik weer bij de auto terug en heb nog steeds niemand gezien. Ik vind dat ik wel een ijsje verdiend heb en rijd terug naar Tintinara. Is ook makkelijker met afslaan straks, want dan kom ik van de andere kant. Als wandelcontroleur kon ik het natuurlijk niet nalaten die mevrouw van de VVV even te informeren dat de route nog prima is. Ze was er erg blij mee. Eigenlijk kun je dit beter in het voorjaar doen zei ze. En ik moest de wandeling om het meertje ook nog maar even doen. Wat ik toen ook nog maar gedaan heb. Vervolgens heb ik maar weer eens benzine gehaald. Dat is het enige in Australië dat goedkoop is, € 0,78 omgerekend hier. In Tasmanië was het wel iets meer, maar altijd nog onder de euro. Later kwam ik een hele beschrijving van de wandeling tegen en had ik eigenlijk het andere stuk moeten lopen. Daar stond allerlei uitleg bij over de Mallee bomen. Jammer, maar het is niet anders. Morgen moet ik weer verder. In de auto zag ik dat het 26 graden was. Er staat behoorlijk wat wind en het is een hele droge warmte. De boerderij, waar ik ben is een rundvee en schapen bedrijf. Het heeft een oppervlak van ongeveer 3 x 10 km. Ongelofelijk, je kunt het einde van je land niet eens zien. En dan is deze nog maar klein. Er zijn boerderijen die nog 3 x zoveel land hebben. De rest van de middag lekker in de schaduw gezeten. Verhaaltje schrijven, wat lezen en route voor morgen uitzoeken. Het is hier wel uit te houden. Ben blij dat ik die kou bij jullie ontloop.

Reacties

Reacties

Tjitta

Hoi Ria,
Prachtige belevenis weer voor je. Jeannette en ik zijn 5 dagen in Roemenie geweest. Lekker koud! ?

José

Jouw site heb ik doorgegeven aan vrienden van ons Gerrit en Clazien
Echte Australië liefhebbers en gaan over 1,5 jaar voor 3 maanden
Tasmanië staat ook op hun programma.
Vandaar
Wat een mega land is het hè ..
hier nog steeds verkouden
Veel plezier

Diana

Mooie foto's. Wat een uitgestrekt land. Je wordt wel steeds brutaler.... Maar groot gelijk. Wel apart zo'n grens als je het niet verwacht. Mooie dagen nog. Liefs.

Rita

Gezellig om je verhalen weer te lezen en mooie foto's weer. Wat een ruimte! Leuk om je vanmorgen life te spreken en te zíen via Whatsapp video. Geniet nog een week. Het gaat erg hard nu

Magda

Hallo Ria, ik ben net weer thuis van een weekje langlaufen. Koud maar lekker zonnig en je wordt vanzelf warm van de inspanning. In Oostenrijk worden de wandelroutes aangegeven in tijd die je er over doet en niet in km. Is inderdaad handiger. Ik heb net alle reisverhalen even gelezen, de foto's ga ik nog even bekijken. Nog veel plezier daar en tot ziens.

Bert

Hallo Ria.
Genoten van je mooie verhalen en foto's.
Het plaatje van de Mckenzie Falls kon ik me nog goed herinneren.
Prachtige auto heb je ter beschikking.
Jammer van je overtredingen m.b.t. de appels en het niet betalen voor de wandeling.
Blijf genieten en ik blijf je volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!